Hvězda výčepu 2012
V Brně odstartovala Hvězda výčepu 2012, do celostátního finále v Praze pojede deset nejlepších výčepních
Brno, 13. 4. 2012 – Jitka Drlíková z Bedna Baru 2006 v Ivančicích na prvním místě, Stanislava Venhodová z Restaurace Maják v Budkově na druhém a Josef Lang z hospody Podchod v Brně na místě třetím. To jsou vítězové prvního regionálního kola prestižní soutěže Hvězda výčepu, která se včera uskutečnila v Pivovarské restauraci v Brně. Další regionální kola se budou konat v příštích týdnech v přímo v pivovaru Krušovice a v restauraci Větruše v Ústí nad Labem. Do absolutního finále v Praze postupuje z každého regionálního kola po deseti nejlepších výčepních. V pražském finále se utkají o absolutní titul a hodnotné ceny.
Hvězda výčepu je prestižní soutěž, kterou společnost HEINEKEN Česká republika pořádá už počtvrté v řadě. Účastní se jí profesionálové z restaurací, hostinců a dalších provozoven, kde se pivo z portfolia firmy čepuje. Z regionálních kol přitom všichni touží postoupit do celostátního finále, protože na republikového vítěze kromě prestižního titulu Hvězda výčepu čeká luxusní zájezd do Amsterdamu pro dvě osoby a finanční odměna ve výši 30 000 korun.
Včerejší regionální kolo v Pivovarské restauraci, kam přijeli výčepní z celé Moravy, mělo stejně jako v předchozích letech celkem tři části. V písemném testu museli soutěžící prokázat znalosti o značce, produktech a správné péči o pivo. V druhé části pak dostali příležitost co nejlépe prezentovat provozovnu, ve které pracují. Pak už následovala praktická zkouška, kdy všichni soutěžící čepovali domácí pivní značky do sklenic s obsahem 0,3 a 0,5 litru a prémiovou značku Heineken do sklenice s obsahem 0,25 litru.
„Odborná porota hodnotí správnou míru a výšku pěny a také vizuální vzhled natočeného piva. Dále se posuzuje celkový dojem při čepování: správná příprava pivního skla, způsob čepování a servírování piva na závěr,“ přibližuje průběh soutěže Hvězda výčepu obchodní sládek Svatopluk Vrzala ze společnosti HEINEKEN Česká republika. Správné čepování piva je podle něj důležité také proto, že přispívá k vyzdvižení charakteristických znaků piva, především pěnivosti a chuti. „Kvalitu piva pochopitelně primárně ovlivňují suroviny použité při výrobě a vlastní výrobní technologie. Správné čepování a servírování ale přispívá k celkovému dojmu při jeho pití,“ uzavírá Svatopluk Vrzala.
Vítězové brněnského regionálního kola včera neodcházeli s prázdnou. Podle pravidel soutěže jim náleží diplomy a finanční odměna ve výši 5000, 3000 a 1000 korun. Všichni brněnští medailisté už se těší na finále do Prahy, kam s nimi pojedou soutěžící, kteří skončili na dalších sedmi místech za nimi. Finále se uskuteční 25. dubna v Lidovém domě v Praze-Kbelích.
Pivovar Starobrno stojí na Starém Brně již 140 let a ačkoliv jde o moderní pivovar, zachovává tradiční výrobní postupy, doplněné inovacemi a moderními technologiemi. Od roku 2008 je zde v provozu nová varna, od roku 2010 přímo v areálu funguje i linka na výrobu a stáčení piva do 1,5 litrových Maxilahví – obalů ze speciálního plastu, vyvinutých speciálně pro pivo. Díky ní i díky stálému zájmu konzumentů o piva vařená v pivovaru na Mendlově náměstí dle tradičních receptur z vybraných odrůd českého chmele a moravského ječmenného sladu, se v pivovaru Starobrno ročně vaří více než milion hektolitrů piva. Starobrno má v portfoliu tradiční výčepní piva (Tradiční, Černé, Řezák), Ležák, pivní speciál Baron Trenck, nefiltrovanou kvasnicovou třináctku a unikátní speciály Zelené pivo a Modrou Kometu. Velké oblibě se mezi spotřebiteli těší jedenáctistupňové Medium. Piva z portfolia starobrněnského pivovaru se pravidelně umisťují na předních příčkách v degustačních soutěžích.